Slitigt

Det har varit mycket jobb på sistone. Mycket resande.
Småland inte mindre än två gånger. Bil tur och retur en dag. Kundmöte. Och flyg t/r två andra dagar (driftsättning av ett system på en stor industri). Jobbade till 22-tiden första kvällen. Kom i säng vid ettiden efter att jobbat lite till på hotellrummet.
Var i Åre tur och retur över dagen också. Felsökning och test av bredbandsnät i glesbygd.
Det har även varit en del kvällsjobb. I förrgår var jag ute hos kund och konsultade. Hade fått reda på att kollegan var sjuk, och att jag därför blev tvungen att ta tredjedel av seminariepresentationen som skulle hållas igår. De andra två tredjedelarna var redan mina. Det är tur att man är trygg i att stå och prata.

Kom till kontoret kvällen innan för att plocka ihop prylarna jag skulle ha med mig. En timme eller två högst hade jag väl tänkt mig. Hade fått ett supportmail där det behövde göras en uppgradering. Tänkte jag skulle vara snäll och göra den. En lättare panik infann sig när uppgraderingen gick åt fanders och alla tänkbara tricks inte ledde någonvart. Hade som tur är inte tappat kontakten med systemet helt och hållet. Men med mycket listigt arbete i 4-5 timmar lyckades jag till slut få ordning på det (utan att veta om det verkligen fungerade, det vet man ju inte utan att testa på plats). Blev til slut färdig och tog taxi hem vid kvar över midnatt. Kom i säng vid ettiden. Upp tidigt nästa morgon och bege sig till konferenshotellet. När dagen äntligen var slut (det gick utmärkt trots viss trötthet) var även jag det. Totalt.

Gick förbi Mega och unnade mig lite nya skivor. Det var länge sedan sist. Har ju mest handlat spår på Beatport. Det blev Chemical Brothers - We are the night (ganska nytt album), Hernán Cattáneo - Sequential Vol. 2 (dubbelmixskiva med house), Nitin Sawhney - In the mind of Nitin Sawhney (en samling favoritlåtar av lite mer avslagen typ. Nitin är en ganska soft kille även annars...) och Cr2 Unmixed Vol.2 (Tre skivor med omixade låtar från skivbolaget Cr2 som gör mycket house och electrohouse.)

På vägen hem på tunnelbanan kunde jag känna i kroppen att jag var sliten om jag tog ett djupt andetag. Jag inte skulle ha några problem att somna. Kom i säng vid strax före tio (när händer det en vardagkväll?) Sov elva timmar och har nu haft en typisk maratonfrukost i några timmar.

Vi får se vad jag hittar på i helgen. Kanske lite jobb av det lugnare slaget. Kanske ut och äta? Troligen blir det ett besök på Esque där DJ:n och producenten Style of Eye (aka Linus Eklöw) spelar house och techno. Han verkar intressant och lovande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0