Upp och ner...

Det har varit en märklig helg. Kom hem strax efter fyra på fredageftermiddagen. Kusin K. och A. stod i köket och lagade mat. Väldigt bekvämt, men ovanligt tidigt.
Äta middag före 18 en fredag? Har det hänt förut? Vi softade, spelade spel, drack whisky och cognac och lyssnade på musik. När den där "sent på kvällen och lagom gosig i sinnet"-stämningen infunnit sig var klockan....inte mer än åtta.... Kändes märkligt. Det var dock bra på sätt och vis, för på lördagmorgonen skulle jag till Gryttjom, med uppstigning 06.10... Sista hopphelgen med bartömning och allt. Tyvärr visade sig vädret var grått och disigt. Så efter att jag konstaterat att något större hopp om väderomslag fanns i sikte åkte jag hem efter lunch. Det kändes som att jag kunde vara utan den så kallade bartömningen. Sjöslag är väl ett annat ord som fungerar i sammanhanget. Istället blev det lite softa hemma. Låg och lyssnade på Trentmöllers "The last resort" (som jag recenserade för något drygt halvår sedan) i hörlurar på hög volym. Den blir bara bättre och bättre. Sen blev det middag med A. & K. som kommit hem efter lite turistshopping i stan. Ännu en tidig kväll i samma lugna och sköna tempo. Precis vad min kropp behöver. Känns som att jag inte haft en ordentlig lugn stund för vila på ett halvår eller så...
Kvällsrutin vid elvatiden, vilket blir tiotiden med rådande tideräkning. Uppstigning halv åtta med den samma. Lugn och lång frukost. Vid tiotiden begav sig A. & K. hem mot Halland. Själv kunde jag fortsätta min softa söndag med musik, kaffe, bloggande och lite annat... Känns helt främmande.
Ikväll är det tvättstugan som gäller. Och fram tills dess funderar jag på lite diskojockande....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0