Himelsk mat i underbart sällskap

Var på dejt förra fredagen. Bjöd ut en tjej som jag haft ögon för ett tag. En riktig toppentjej i mina ögon. Vi gick på Jacobs Krog på Östermalm. En liten kvarterskrog som jag hittade genom alltomstockholm.se när jag sökte på skandinaviskt i mellanprisklass. En riktig fullträff blev det.
Champagne respektive Dry Martini till fördrink. Hummersoppa och Toast Pelle Janzon (wikipedia) som förrätt med champagne respektive en intressant dansk ale vid namn Aerö Ale.
Huvudrätt med knaperstekt röding och rotfrukter och potatis med ett vitt vin. Efterrätten utgjordes av creme brûlée respektive chokladtarte med åkerbärsglass med ett dessertvin respektive sherry. En utsökt middag kom vi båda fram till. Krogen rekommenderas varmt!
Även om krogen betraktas som mellanprisklass blev det ändå nytt personligt rekord i nota per person... Men det var det väl värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0