Plocka upp tråden...

Nu var det länge sedan sist. Några av er har kanske funderat. Undrat. Dragit slutsater.
Ett tag saknade jag inspiration. Men mest har det berott på att jag prioriterat annat.
Det har i alla fall hänt en del.

Jag har äntligen fått mitt bord... Men det satt långt inne. Har fått prata med flertalet personer på Asko, den ena mindre ansvarstagande än den andra. Till slut gick ordern igenom, och jag betalade in hela summan inklusive hemkörning. Sen blev det försenat, och när det väl dök upp kunde de inte köra hem det i tid. Det slutade med att jag en lunch fick låna kollegans bil och åka och hämta bordet själv och konka upp det i lägenheten.
Det som brådskade var besök av P & D.
Det blev bastu, middag och allmänt ljug.

Sen har jag varit på lumpar-reunion. Det var kul! Framför allt för att se vad det blivit av alla. Det blev utgång på kvällen. Först mongolisk barbeque, och sedan  gick vi till  Solidaritet. Första gången för mig. Inte särskilt kul måste jag säga. Det enda positiva var väl att jag kunde konstatera att även riktigt kassa DJ:s får spela på vissa ställen...

Sen var jag på Berns på Mondaybar XL och lyssnade på Ferry Corsten med T. Tyvärr blev det en jättestor besvikelse. Ferry visade sig ha glömt vad som gör Ferry till Ferry. Udden i musiken var som bortblåst, och allt som levererades av tråktrance. Ljudet i lokalen var inte särskilt bra heller. Kanske är svårt att få till. Kanske har de begränsningar. Har nyligen fått reda på att nästa stora tillställning som MB hade planerat där nu är flyttat till annan lokal för att ha bättre kontroll över ljudet bland annat.
Dock ska det nämnas att stämningen i övrigt var på topp, och att lokalerna rent visuellt var magnifika för ett sådant event. Och ljussättningen som Mondaybar hade fixat var bland det bästa jag sett.
Men mest var det alltså Ferry själv som sabbade...

Sen har jag åkt årets första skridskor! Med Max i Björnösundet. Bra is och väder. Tyvärr orkar inte Max dra full under den tid det tar, vilket är förståeligt. Så den riktiga frihetskänslan med de höga farterna uteblev. Hoppas att det blir fler tillfällen innan våren är här permanent.

Och så har det blivit en hel del ny musik från Beatport... Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0