Öl vs. Vin

I fredags var jag på Terrenos Vinotek. På dejt.
Vinotek. Samling av vin. Konceptet går ut på att man köper kort i olika valörer (100, 300 eller 500kr) och stoppar in i automaten för att sedan få 4cl vin per knapptryck. Olika många kronor dras från kortet beroende på vin.
Ganska kul koncept. Trevlig atmosfär. Såhär i efterhand kan jag ju räkna ut att det inte var något billigt sätt att dricka vin. Men som sagt, kul. Sortimentet var så att det räckte för kvällen. Jag han prova viner vars smakbeskrivning innehöll formuleringar såsom "brännt gummi" och "gris"(?)!.
Maten mycket bra också, även om jag kanske hellre sett carpaccion serverad utan krämig vitlöksdressing...
Själva dejten blev väl inte riktigt enligt förhoppning. Men jag börjar vänja mig...

Dagen har jag tillbringat i lägenheten. Ömsom vid datorn, ömsom vid flightcasen. Har satt ihop vad som kanske skulle kunna bli en bra mix. Testmixade, och de känndes hyffsat. Nu gäller det bara att "sätta" den...

Sen blev det öl på söder med J&J. Oliver Twist. Provade lite olika öl i vanlig ordning.
Bland annat "Left hand" stout.
J. köpte en öl med instruktioner till bartenderna att vederbörande drack "svår öl och mörk öl" (med reservation för felcitering) och att vederbörande skulle få något nytt, varpå bartendern var på väg att hälla upp just en Left hand. "Nej, han började kvällen med en sån..." blev svaret.
Istället blev det en till synes rysk falsköl. En stout. En "Old Rasputing Russian Imperial Stout". Riktigt god måste jag som stout/porter-fantast säga. Men etiketten avslöjade snabbt att denna namnet till trots var amerikansk(!). (Vilket också påpekades av bartendern vid beställning kan tilläggas.)

?l vs. Vin

Rysk eller amerikansk?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0