Ännu en lyckad middag...

Favorit i repris brukar man säga.
Jag har längtat i över ett år.
Gjorde samma middag som i februari förra året. Det kan du läsa om här!
Samma stress. Samma shoppingrutiner. Åter igen en glömd ingrediens. Denna gång maizenamjöl istället för sirap.

Men lika gott!

M&P och J&P stod för sällskapet. Vi började med bastu, där damerna prövade nåt nytt: Champagne i bastun....
Varför inte?
Matlagningen tog sin lilla tid. Men det var det värt. Och det tror jag att alla stämmer in i.
Denna gång blev det en flaska Bonnaire till förrätten, och Lehmanns Barossa till huvudrätten efter rekommendation från Aftonbladet av alla källor... Ett mycket gott val!

Efter middagen spelade vi spel. Jag hade varit och köpt "Kampen mellan kvinna och man, Rond 2". Det var kul, även om det kanske blev lite sent för att engagemanget skulle vara på topp. Till detta var det dags för något annat som väntat närmare ett år. J. och jag skulle dricka Sam Adams Trippelbock (som jag skrev om här).
Det visade sig dock vara lite för hardcore för en av oss. Denna gång drack jag den dock rumstempererad. Och återigen var intrycket: portvin.
Nu återstår att se vem jag ska sätta på prov med den tredje och sista flaskan... A? E?

Kvällen avslutades i köket, där jag och M. satt och pratade till dryga tretiden.
Jag har dock lärt mig att man ska passa sig för småbarnsföräldrar. De är tydligen grymt morgonpigga...

När vi väl kom upp fick vi börja med att diska upp slagfältet i köket. Sen blev det en lugn söndagsfrukost.
Och nu sitter jag här, en underbart lugn söndagseftermiddag, och bloggar. För första gången på över en månad.

Kommentarer
Postat av: Karin K

Hej jag undrade just om du slutat blogga :)
Det låter som en trevlig kväll. Vi får väl testa spelet när vi kommer i slutet av mars. Och A kanske vill prova lite av din dryck :) K

2007-03-04 @ 16:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0