Proper f*cking house!

På lördagskvällen var det så dags att bege sig till Grodan och Cocktail Club som firar 5 år.
Grodan är för mig en relativt ny upptäckt. Jag var på väg dit en gång för länge sedan, men det blev inte så av olika anledningar.
Till skillnad från Mondaybar som numera nästan helt verkar rikta in sig på trance av alla dess slag (med några få undantag som tur är), så har Cocktail Club hjärtat i housen och technon och de avarter som kommer därur. Dessa två börjar dessutom närma sig varandra mer och mer, så blandningen känns naturlig.

Inbjuden (eller hitköpt, hur man nu ser på det) DJ var Ralph Lawson. En kille jag inte hört talas om tidigare, men som lovordades på diverse forum där jag läser titt som tätt. Britain's best kept secret, stod det i marknadsmatieralet. Och killen finns inte med på DJ Magazines framröstade topplista (inte ens på plats 101-250). Vis som jag är förstår jag att denna topplista inte säger allt om alla. Jag fick gå på vad alla andra skrivit i forumen. Kvällen innan upptäckte jag dock av en slump att det är Ralph som gör reklam för Allen&Heaths Xone3D-mixer. Ett monster.
Nu fick Ralph inget monster att leka med, utan fick nöja sig med "lillebror" Xone92 som inte går av för hackor den heller.
Jag kollade lite när Dana Bergkvist värmde upp, och utan att förstå allt vad han gjorde med mixern var jag imponerad. Vill ha!
Nu visade det sig att denne doldis, Ralph Lawson, lirade housemusik som en GUD! Och då pratar vi riktig house! Med lite åt tech-hållet emellanåt iofs. (=positivt).
Killen kvalar utan en blinkning in på förstaplatsen vid sidan om Steve Lawler på min houselista.
Närvaron och entusiasmen var inte att ta miste på. Killen studsade emellan åt som en studsboll bakom spelarna. Han hade dessutom den goda vanan att inte inmundiga etanol när han jobbade. Seriöst.

40301-66

Ny favvo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0