Andra dagen i rad...

...som jag shoppar och spenderar fyrsiffriga belopp på kortast möjliga tid.... Nu blev det biljetter, kalsonger, skivor och handdukar. Och så var jag och klippte mig. Alltid lika skönt. Är ju inte så fåfäng av mig, så när det det börjar närma sig klippning ser man ju lite skum ut ibland...
Varför är kalsonger så dyrt? Det måste bara Björn och Börje som trissat upp priset på nåt sätt...
Det blev tre skivor. Faithless senaste, Trentemöllers senaste (och första album) samt en skiva som hette Destroy Minimal. Av låt och producentlistan att dömma var det lite blandat. Men killen i kassan på Mega frågade om jag lyssnat på den, vilket jag inte hade. Jag frågade det samma, men det hade han inte. Men han trodde den kunde vara bra "för hand var så j-vla trött på alla minimaltechno ute på klubbarna".
Tur att inte han köpte skivan då. För det var precis som jag trodde en ironisk titel. Det mesta var nämligen åt det minimala hållet.
Lyssnade en gång i morse på Faithless nya, To all new arrivals. Men den får väl inget toppbetyg, än iaf.
När jag fixade skivorna till min skivväska spelade jag först in alla skivor till hårddisk, lyssnade igenom och förde in information i en databas för att sedan sortera, gruppera och bränna ut på skivor. Detta gjorde jag fram till slutet av oktober 2005. Sen tog det väl ett knappt halvår innan allt var klart. Sedan dess har jag naturligtvis skaffat fler skrivor. Och även fått smak för lite fler musikstilar.
Idag försökte jag summera, och det har blivit inte mindre än 35 album, troligen närmare 50 hela skivor på 15 månader... Jag har ju dragit ner på skivköpandet (halvt ofrivilligt), och trodde aldrig att det skulle bli så många. Även om en del är t.ex. DJ Magazines eminenta serie DJ Faceoff som jag får som prenumerant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0