Dubbel besvikelse

Är uppe i Arvidsjaur. Tre dagar med kurs. Här är det riktig vinter. Eller det var i alla fall... Snö och minusgrader. Tills idag. Nu är det tööööö....

Bor på ett av ortens få hotell. Det största. "Lappis". Det kryllar med italienare, tyskar, fransmän, engelsmän, göteborgare och trollhättingar. Det testas bilar här....

Idag tänkte jag att jag skulle ta och träna lite. Hotellet skriver på sin hemsida att de har gym och trådlöst internet. Det sistnämda visade sig att det sistnämda bara gäller i lobbyn. Så det är där jag sitter om kvällarna, och chattar, läser, surfar, mailar, och nu bloggar. Lite kasst egentligen.

Gymmet hade jag inga som helst förväntningar på. Jag vet hur hotellgym kan vara. Men det här var banne mig sämre än sämst. Mest en massa trasiga maskiner. Maskiner utformade utan att ha provats ut. Inget löpband. Och inga instruktioner till de skumma multimaskiner som fanns, och som inte var så trasiga att de inte gick att röra på.... Ska man ha ett gym kan man väl åtminstone se till att rep och vajrar är hel i alla fall. Så dyrt kan det inte vara. Argumentet är säkert att det ändå inte är någon som använder det. Men då kan man ju fråga sig hur det gått sönder. Och dessutom är det ju lite hönan och ägget. Men i det fallet är det ju ganska klart. Prylarna måste vara hela för att folk ska använda dem. Ett riktigt bra gym skulle man till och med kunna tänka sig att betala en slant för att använda. Och troligen skulle arbetsgivare gladeligen göra det åt sina anställda också. Om de får det vet jag inte...
Det blev lite improviserat. Uppvärmning på cykel och så lite skivstång (nej den var nästan det enda som inte var trasigt...) och lite underamsträning. Lite situps (först på en bänk för ända målet som var oduglig och sedan utan utrustning...)

Efter träning och dusch begav jag mig till restaurangen för att äta middag. På menyn hittade jag något som liknar min paradgren. Reninnanlår, svampsås och västerbottenpotatiskaka. 225 pistoler. Kunde snabbt konstatera att jag utklassar dem med hästlängder... Visst, jag kör med renfilé. Men det var så mycket annat som saknades också. Servicen var ganska kass den med...

För några veckor sedan lade jag ut en bild på en liten kub, som jag ville att ni läsare skulle gissa på vad det var. Få gjorde det dock. Lite trist.
Här kommer iaf facit:
Japan hade OS 1964 i Tokyo. Sedan dess har man haft en helgdag mitt på hösten för sport och idrott. Vi fick kuben som present av en japansk leverantör.
Öppnar man kuben kan man, något road, veckla ut inte mindre än... en t-shirt!!!
Kul måste jag säga. De känns lite annorlunda mot kroppen, men är ändå skön på något sätt. Och efter första tvätten lär den väl bli som vilken annan T-shirt som helst.


Kommentarer
Postat av: camilla

Hah... jassååå, en t-shirt!
Hehe, det kunde man aldrig tro... =) Kul!

Låter som du har en toppen dagars där uppe! :/

2007-12-06 @ 21:54:15
URL: http://cdn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0