Maestro!

Tillbaka till renoveringen.
Nu återstår inte mycket. Idag har jag haft hantverkare här för att slipa och lacka golvet.
Jag ringde en kille som jag hittade via Eniro. Han i sin tur anlitade en annan kille som skulle komma.
Det gjorde han mycket riktigt. Men inte ensam. Han hade killen som skulle göra själva jobbet med sig.

Detta var en latinamerikan som tydligen inte kunde ett ord svenska eller engelska. Gissa om det blev problem. Jag kan inte ett ord spanska...
Det slutade med att han för att få min uppmärksamhet ropade "Maestro!".
Det kändes minst sagt komiskt, och lite olustigt. Skrämmande på något sätt att han inte ens kunde några ord på engelska. När han skulle ta en paus och gå och köpa Coca-cola var nog det enda ord som kom ur honom just ordet Coca-cola. Resten var teckenspråk.

Resultatet blev bra. Fascinerade att se hur snabbt proffsen åstadkommer det som tar en annan flera dagar. 4 timmar tog de på sig. Sedan var det lackat och klart (inte torrt i och för sig).
Enda felet var några märken i tapeten. Vissa gick att tvätta bort. Andra inte.

Nu är det verkligen som ett nytt rum. Återstår att skruva upp lister i tak och längs golv, samt möblera.
Jag har även varit och tittat på ny soffa, och blev lite småchockad över att leveranstiden i snitt är sex veckor...
Fick ett tips att köra japansk stil de första veckorna. Får se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0