Mys på ett grangolv... Och lite skäggtechno

Nu är det helg igen. Skönt. Den här helgen blir en ganska slapp helg.
Det började med en traditionsenlig fredagsöl med T & C.
Idag kom favoritmamman och favorithunden. Den senare är jag nu hundvakt åt. (Eller är jag hundvakt åt min mor kanske?) Men först åkte vi och köpte gardiner (sista pusselbiten förutom den efterlängtade soffan).
Och så köpte jag mitt livs första dubbelsängsunderlakan. Till soffan. Nåt ska ju gästerna sova på...
Efter att ha skjutsat mor min till T-banan kom T & C för lite hundpromenerande runt den lokala Lillsjön. Ett mysigt grönområde som faktiskt lyfter boendet avsevärt tycker jag.
Efter lunch blev det lite bloggande (förra inlägget). Det var ju ett tag sedan sist.
Sen blev det lite mys med Masken på mitt nya fina nyslipade och lackade grangolv. Max är bra mysig. Och han gillar att mysa. Det märks.
Han luktar fortfarande blöt hund. Och han är fortfarande fuktig. Han var nämligen lite olydig på promenaden och passade med några raska språng på att bada när vi lekte med bollen. Typiskt honom. Jag är inte ett dugg förvånad. Och troligen gjorde han ju rätt. Bad och bollar är ganska högprioriterat i hans liv liksom...

Ikväll blir det svensk minimalistisk "skäggtechno" på Grodan. Jag vet själv inte vad som avses med skägget. Men jag vet att skäggkillen lirar bra. Sverige har bra techno-talanger. Men det är det ingen som bryr sig om. Iaf inte tidningarna. De förstår sig inte på fenomenet.
Om du är nyfiken på elektronisk dansmusik ska du besöka Ishkur's Guide to Electronic Music. En väldigt bra och underhållande sida.
Där kan man se hur olika stilar och genrer förhåller sig till varandra, och hur de utveckats. Det finns även massor med musikexempel. Samt kommentarer från sajtens skapare. Alla är väl inte helt seriösa.
Men notera att det under Techno finns något som Swedish Techno, och att denna stil enligt skaparen är vad folk borde tänka på när de hör ordet techno.

Hedrande omdömme får man säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0