Nya favoriter och gamla drömmar...

Det blev inget gymmande i söndags som jag tänkt. Istället blev det hela dagen hemma med skivorna.
Det som jag tänkt på och pratat om så länge... :-)
Har insett att jag måste gallra och sortera ut det som är riktigt bra. Men det tar tid när man har drygt 2500 låtar... Hann några stycken i söndags.

Bland skivorna jag köpte i Bergen har det dykt upp en del riktiga favoriter.
Acid test, 2 Black 2 Gay, Monique och Pink is the new black heter de absoluta. Obskyra låttilar kan tänkas. Men det blir ju oftast så när man inte har någon egentlig text att hänga upp det på... 2 Black 2 Gay är väl undantaget. Men där får den nyfikne själv ta reda på grunden till den titeln.

Nåt annat som dragit till sig min uppmärksamhet är en kaffepryl. I-Roaster. En liten smidig kafferostare för hushållsbehov. Upp till 200g åt gången. Men mycket jämnt resultat varje gång enligt utlåtande. Inte farligt dyr heller om du frågar mig. Julklapp till sig själv någon????
I övrigt har jag bara en julklappsplan faktiskt. Men den berättar jag om sen...

I övrigt har jag funderat lite på vad man ska hitta på till nyår. Frågan dök tidigare pga en viss löpare som undrade. Tankarna nu går åt att se om det går att hitta någon som behöver en diskojocke till sin nyårsfest. Vore lite kul. Backup-planen är väl annars att själv gå på klubb.

Men det vore ju skönt att få tummen ur nån gång...

IRoast


Inte den snyggaste köksinstallationen kanske. Men säkert funktionell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0