Planer och drömmar

Ännu en helg är till ända. På sämsta tänkbara vis (en överdrift kanske).
Går som en packåsna ner i tvättstugan, och väl där får jag klart för mig att jag inte alls hade bokat tvättstugan till den tiden, som jag var så övertygad om. Jag hade inte bokat den alls i själva verket.
Får leva på nödlösningar på vissa håll, fram till torsdag.

Har i alla fall haft en relativt avkopplande helg. Idkade lite "teknisk hemtjänst" när jag kom till Västerås på fredagkvällen. Sedan bar det av till Värmland för en dags utflykt med A&L. Målet var ett museum upprättat av konstnären själv, Lars Lerin. Laxholmen heter stället och ligger i Munkfors.
En fantastisk konstnär som åstadkommit makalösa verk. Jag talar du främst om hans akvarell som på ett unikt sätt sätter ljus i bilden. Ska upplevas på plats. Bäst är Boningar. En matris med 150 små akvareller föreställande diverse......boningar. Den skulle man ha. Tyvärr får man nog inte det. Eller kanske, om man har några hundra tusen över...

Idag blev det lite mer teknisk hjälp, men även semesterplanering. Det bär av till Norge i sommar. Med hund(ar). Kanske tält. Ska bli kul.

Än en gång blir jag vrålsugen på DJ:andet, och klubbandet. Har väl iPoden att tacka. Och DJ Magazine. Läser om alla möjliga klubbar och festivaler runt om på vårt klot. Några i Sverige? Nej då... Sverige är underutvecklat för sånt.
Har en tid varit sugen på att åka till Global Gathering. Ett slags Woodstock för EDM. Typ alla de stora är där.... Jag skämtar inte. 3 dagar, på ett flygfält i England.
Men det känns som att man ska ha någon med sig. Tyvärr har jag inga kompisar med riktigt samma frihet som jag. T. var i och för sig intresserad, men det passade dåligt med andra semesterplaner. Andra är inte tillräckligt intresserade för att lägga de pengar det kostar. Och vissa är mer eller mindre tvingade att spendera semestern med sin andra hälft. I viss mån är man väl lite avis. Samtidigt som jag inte skulle vilja behöva avstå från sådana aktiviteter pga den andra hälften. Optimalt vore onekligen att träffa någon som delar mitt musikintresse... Det finns ju en del tilltalande personer när man går ut på klubb. Men det faktum att miljön som sådan (ljudmässigt) är allt annat än optimal för konversation i kombination med att man är halvt talanglös när det gäller raggning gör ju att man förblir singel... Så känns det i alla fall.

Drömmen vore ju att träffa någon med drömmar och önskningar om att åka jorden runt och lyssna på bra musik (varvat med annat).
Danny Tenaglia spelar till exempel i Chicago på en festival i sommar. Dit skulle jag lätt kunna tänka mig att åka, medan legenden fortfarande håller på. Men inte ensam.

Imorgon bär det i alla fall av till Oslo för kurs. Och på onsdag kommer något riktigt spännande. Kritikerrosade Steve Lawler spelar house på Göta Källare. Blir kul som omväxling med tung house på världsnivå. Har aldrig hört Steve.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0