Gamla Bettan rullar igen

Nu har jag äntligen fixat punkteringen på cykeln. Men det blev först efter två besök i cykeltillbehörsaffären. Jag lyckades nämligen vara lite väl hårdhänt när jag skulle dra åt ventilringen som håller fast ventilen i fälgen. Ventilen släppte från slangen... Klantigt! Men nu är Gamla Bettan back in buiness. Varje gång jag tänker på det faschineras jag av att jag haft cyklen sedan jag var 11 år eller nåt sånt. Och den fungerar fortfarande.
På tisdagen gav jag mig sedan ut på sista löpturen innan det stora loppet. Det blev milen i sommarkvällen. Jag gav mig ut vid niotiden, vilket visade sig vara helt perfekt temperatur- och ljusmässigt.
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: Svensk sommar är nåt visst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0