Startskottet

Då har startsskottet gått.
Nej, jag menar inte till Gotland Runt. Startskottet till min vardagsrumsrenovering.

Pappa kom på besök i fredags förmiddag. Efter lite lokalsinnesgymnastik åkte vi till Välingby för att äta vedugnspizza och gå på Swedols (en slags proffs-Biltema på steroider, ganska kul faktiskt).

Sen blev det mest fotboll på kvällen, samt lite sällskapsspel och middag så klart. Svärdfisk.

Igår åkte vi till Naturhistoriska riksmuseet och Cosmonova, för att pappa skulle få uppleva IMAX. Det var en film om korallreven. Filmen var väl sådär... Men bild och ljud var som vanligt imponerande.

Sen åkte vi till Stureplan, varifrån vi promenerade längsmed Strandvägen bort till Gärdet där Tekniska museet ligger. På vägen stannade vi för lunch, och tittade på några vidunderliga lyxjakter. Otroligt vad det finns...

På tekniska musset var det en utställning om kaffe, respektive en utställning och racebilar som lockade. Båda var nog under förväntan. Eller iaf under förhoppning. Det var en del andra roliga saker dock. Bland annat en utställning om telefoner. Där uppstod en del nostalgi får jag erkänna.

Sen bar det av hem igen, till de återstående kvartsfinalerna på TV, middag och lite konka-soffa-å-fåtölj-ner-för-trappen. Nu har nämligen pappa övertagit min hörnsoffa och fåtölj. Tillförmån för avsevärda kvadratmeter tomrum som kommer att förenkla renoveringsarbetet avsevärt.

Återstår att se hur långt jag kommer under dagen. Förhoppningen är att dra ner den första tapetvåden i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0