På spåret igen. Sista gången på ett tag?

Då är man än en gång ute och åker tåg.
Denna gång blev det en kombinerad jobb- och nöjesresa.
Först ner till Malmö på onsdagskvällen med jobb där påföljande dag, följt av resa till Göteborg på kvällen. Väl där bodde jag hos min morbror. Skönt med lite omväxling mot hotellrum, som måste sägas är väldigt tråkiga generellt sett. Som sämst är det när de saknar luftkonditionering och svenska sommartermometrar pekar på närmare trettio grader?
På fredagen visade det sig att jag skulle stå och hålla utbildning i en källarlokal med stillastående luft från gårdagen, som höll sisådär en 28 grader?. Det var svettigt.

Sen växlade jag över till nöjesdelen av resan, och begav mig till Halmstad. Där vankades det nämligen svensexa på lördagmorgonen.
Det blev klippklättring vid kusten. Repellering från 20 meters höjd, och klättring uppåt ungefär hälften. Sen blev det hamburgare med en professionell kock som vi hade med oss.
Sen blev det laserdome följt av tre timmar på en relaxavdelning på ett av stadens hotell.
Allt med ?offret? ifört en ofrivillig, och urbota fånig fotbollsmundering, med en fotbollshatt i skummgummi som fick honom att likna en röksvamp? Otroligt roligt. Vi konstaterade att fler blickar, skratt och kommentarer (både framför och bakom ryggen) hade han inte fått ens om han gått naken genom stan.
Sen blev det trerätters middag (med samme kock) följt av en blindwhiskyprovning för offret. Vi avslutade på en av Halmstads många uteserveringar. Vi hade vädret med oss.

Imorse bar det av från offret och kusinen till Göteborg isällskap med andre kursinens man, för att träffa resten av släkten. Det blev lunch på Laxfabriken följt av eftermiddagskaffe hemma hos min morbror.
Nu sitter jag återigen på X2000. Chattar, surfar och bloggar.
Undrar vem som vinner matchen ikväll. Kommer jag att kunna dra ner den första tapetbiten ikväll månne? Nu måste jag faktiskt komma igång på riktigt, om det ska bli någon semester över?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0