Uppladdning eller urladdning?

När jag lämnade kontoret idag var hjärnan som en röksvamp. En kombination av sömnbrist och en ganska intensiv vecka på jobbet.

När jag kom hem blev den en kort och enkel städning följt av en tupplur.
Nu är T. på väg hit. Vi ska äta gott. Oxfilé. Mindre välstekt. Jag gillar mitt kött "rare". Konsistensen är en väldigt viktig del i smaken för mig. Och jag gillar när det man känner råvarornas ursprung i smaken.

Första, och tyvärr hittills enda, gången jag ätit på Texas Long Horn beställde jag en 400g steak. Rare. Med en så mastig köttbit blir den ganska rå mot mitten. Mina polare som var med fällde några kommentarer som jag väljer att inte citera här.
Gott var det i alla fall. Och pommeshögen förblev i stort sett orörd.

Texas Long Horn kan även servera sitt kött "Texas rare". Då har köttet bara hälsat på grillen.
Tänk dig det i kombination med deras paradnummer, Sitting Bull. 1kg amerikansk steak.

Sen ska vi ladda upp lite vid flightcasen. Jag har lite ny musik som jag ska visa Tomas. (Ja, den är köpt.)
Blir nog kul som vanligt.

Sen bär det av ut på nattklubb. Mondaybar närmare bestämt. Det kommer en välkomtalad holländsk DJ vid namn Johan Gielen. Ska bli spännande att se om han lever upp till "snacket". Det lär bli ett jävla ös i alla fall, eftersom det är trance och förköpsbiljetterna är slutsålda.
Appropå ös, värmer gör Özgür Can. En svensk DJ som en jävla driv om jag ska vara klarspråkig.

Sen blir det svettig dans inpå småtimmarna. Skönt att man har en "three day weekend" framför sig... :-)

Så här ska köttet se ut:

Rare




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0