Två besvikelser samma dag

Jag gav mig idag på att försöka springa 5km på 19 minuter.

Det innebär i praktiken att man måste springa med 16km/h, vilket också är max på banden jag använder.
Som vanligt sneglar man lite på de andra och hur snabbt och långt de springer. Killen bredvid såg ut att springa hyffsat snabbt, men det var bara knappa 13km/h. När jag drog igång bandet drog han upp sitt till 16km/h också. Han hängde dock inte på särskilt länge... (hehe)
Själv höll jag ut i 15 minuter, varefter jag fick sänka hastigheten pga en kombination av hög puls och svaga ben vilket resulterade i instabil löpning. Att drutta på bandet i 16km/h är nog vare sig kul eller vackert... :-)
Det gjorde jag jag efter 19 minuter (vilket jag hade ställt in bandet på) hade jag sprungit 4,8km, vilket borde ha resulterat i en tid på 19.45. Nytt rekord med andra ord, om inte bandet hade stannat. Orkat hade jag.

Nu har jag i efterhand räknat ut att med tanke på accelerationstiden för bandet, som borde ligga på ungefär 35 sekunder så skulle jag inte hinna springa mer än 4989m på 19 minuter om accelerationen är linjär...
Dammit!!!
Eftersom jag springer 4,44 meter per sekund skulle alltså en accelerationstid på 32 sekunder lösa det hela...

Jaja, en dag då jag sovit bättre, och ätit bättre ska jag nog klara de där 19 minutrarna...

När jag kom hem hade senaste numret av DJ Magazine lagts i brevlådan. Äntligen kom reportaget från Mondaybar Lucia Cruise, eller "Boat cruise" som de skriver. Vet inte vilka andra kryssningar engelsmännen har...

Redan innan visste man ju att de skulle skriva om Anne Savage misslyckande, eftersom det var hon som hade DJ Mag med sig. (Hon var för full för att spela.)
Det framkom lite ytterligare information om spektakler. I övrigt var artikeln, som med bilder tog upp nästan ett helt uppslag, en stor besvikelse. Journalisten, med viss DJ-kompetens tydligen (han hoppade nämligen in för Anne i väntan på nästa stjärna. ), missade uppenbarligen HELA känslan och stämningen på båten. Så missade de iofs också andra dagen....
Stor besvikelse. Men men, huvudsaken att man kan se fram emot att åka på nästa kryssning, i maj :-)

När jag gick till gymmet idag passade jag på att fotografera skyltfönstret jag nämde i förrgår. Tur att jag reserverade mig redan då. Eftersom min "kameramobil" inte är värd namnet, kanske ett förtydligande kan vara bra: "Nyinkommet: Många sorters "kul" växter!"

Kul vaxter



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0