Smygrasism och diskriminering i vardagen

Har tillbringat helgen hemma hos mor, och idag tagit bilen till Stockholm för att se Havfruen med Cirkus Cirkör på Dansens Hus. En mycket bra och välgjord föreställning.
Inte riktigt lika spektakulär som Cirkus Cirkör brukar vara. Men helt klart svensk kultur på toppnivå.

Har även tillbringat en del tid med favoritjycken vars lycka över min ankomst inte vet några gränser. Lustigt det är med hur hundar och djur fungerar.

Jag har funderat en del kring hundvärlden i allmänhet.
Rasism och diskriminering är ju något som fördöms och förbjuds dagligen.
Men i hundvärlden, den mänskliga hundvärlden alltså, där frodas både rasism och diskriminering hej vilt. Hundar ska vara rensasiga för att vara något att ha. Man måste hålla vissa givna och exakta mått för att ha en chans i skönhetstävlingar. Och har man minsta fysiologiska defekt känns det ibland som att vissa så kallade hundentusiaster är beredda att skicka vederbörande på slakt...
Apartheid och rasismen är tydlig. Vissa kanske tycker att det är skillnad på djur och människor. Och det kan det väl vara i viss mån. Men inte i den här utsträckningen.

Läste igenom lokaltidningen som sig bör, för att uppdatera mig om vad som händer. Därtill hör annonserna. Och under radannonseran fanns inte mindre än två annonser med "flattar". "Redo för leverans."
Det stod bland annat något i stil med: "Friska och välmeriterade föräldrar"

Det fick mig spontant att fundera. Har jag friska och välmeriterade föräldrar?

Eyez


Mycket koncentrerad. Målet för blicken är givet



Kommentarer
Postat av: Sara

Fin bild på fine vovven. Är det möjligen en boll som hägrar?

2006-01-15 @ 23:08:08
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Illectric

Ja, det är iaf min gissning.
Det är din far som tagit kortet, som jag sedan beskurit.

2006-01-16 @ 11:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0