Ooops! I did it again....

Underbar vinterdag idag, upptäckte jag när jag gav mig ut.
Började dagen med en cappucino och lite Sisyfosarbete vid datorn. Jag har räknat ut att mina skivor inte räcker så långt som jag trott, så jag fick bege mig till Clas Ohlson i Solna Centrum för att inhandla några fler... På vägen hem åkte jag förbi gymmet för ett löppass.

Valet föll på milen, och ett rekordförsök var ju givet...
Det landade på 45.47!!! Lite smått otroligt, eftersom jag inte sprungit milen mer än en gång, så på 50 minuter, efter att jag började träna efter skadan.
Det tidigare rekordet låg på 47.37. Hyffsad putsning får jag säga.
Ska man tro på TechnoGym, så är jag inte lika bra på milen som på 5km, eftersom PI blev 51...
Frågan är om den mäter pulsen kontinuerligt, eller om den tittar på slutpulsen. Eftersom jag spurtade skulle det ju kunna straffa poängen något. Hade riktigt bra puls första halvan. Men sen låg jag runt 170 hela vägen, tills jag spurtade då det gick upp till 180.

Att åka under 45, och närma sig 44 minuter känns mer och mer realistiskt får jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0