Jag bor granne med Nalle Puh!

Strax innan jul fick jag en ny granne.
Idag kom han och ringde på dörren för att hälsa.
Verkar vara en trevlig och sympatisk kille. Han passade på att meddela att tvättstugan nu var ledig, eftersom jag hade tiden efter honom. Det blev inte så hemskt mycket sagt i trappuppgången eftersom min pastaklockan ringde.
Men vi träffades igen nere i tvättstugan. Vi började prata om vad vi gjorde och kom ifrån.
Hans svar blev "Ja, det började med att jag jobbade som Nalle Puh" (!!!)
Han hade tydligen börjat som skådespelare, men efter ett tag bestämt sig för att skaffa en utbildning.
Först blev det lärare. Men nu var det journalistik som gällde.

Han blir nog en bra granne. Får väl bjuda över honom på en kaffe i alla fall någon gång framöver, när jag städat lite bättre här hemma :-)

Nalle Puh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0