Törnrosa och jag

Nu har jag sovit.
Jaha tänker säkert du. Vad ovanligt en söndagmorgon....

Men när jag säger att jag sovit, då menar jag att jag sovit.

Det började med att jag kom hem lite överförfriskade på fredagkvällen. Exakt vad klockan var vet jag inte, men gissningsvis en stund efter midnatt.
På lördagen vaknade jag klockan två på eftermiddagen. Kollade lite på TV, surfade lite. Åt lite. Och kände mig lite trött, trots all sömn. Vid halv sex bestämde jag mig för att lägga mig igen. Redan då kände jag att jag nog kunde sova ett bra tag, och bestämde mig mentalt för att försöka sova så länge som möjligt för att inte vrida totalt på dygnsrytmen. Det slutade med att jag vaknade och gick upp klockan åtta imorse...
Så efter att ha sovit tolv timmar och varit vaken dryga tre så sov jag fjorton och en halv till...
Känns som något slags rekord, och är det troligen också.

I veckorna är man ju i praktiken alltid trött när man ska upp (och när man går och lägger sig också för den delen...) Ibland kan jag känna att det är svårt att sova ut så pass mycket som man känner att man skulle behöva, när helgen kommer. Man vaknar normalt ändå mellan nio och tio.
Men den här gången lyckades jag alltså sova som Törnrosa...

Ska bli intressant att se hur det fungerar på löpbandet senare idag. Känns som att man skulle vara lite seg.
Får väl rapportera senare.

En sak är säker i alla fall, när man sover på övertid så att säga, drömmer man som vildast. Jag minns ju inte allt, men det vi pratar trädklättring, nödlandande och kraschande flygplan. Och allt detta med personer jag känner. Flummigt värre!

Kommentarer
Postat av: Mamma

hej du sömntuta! Har du varit ute då? då skulle du nor såva lite bättre annars också.sov gott!

2006-02-05 @ 21:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0