Antaganden och stöldbegärlig öl

Helgen tillbringades i Västerås, och var där på bio för första gången på jag minns inte när... Såg Borat, som jag sett fram emot.
Tyvärr var det en stor besvikelse. Jag kan för mitt liv inte förstå hur filmen fått högsta betyg av diverse recensenter. Vad ni än gör, gå inte och se den på bio iaf.

I måndags åkte jag till Luleå. Och där är jag nu. Tre dagar kurs. Åkte med Taxi 66666, där taxichaffören lyssnade på hårdrock. Sammanträffande?
Åt pizza som skulle vara halvinbakad och med oxfile. Den var vare sig halvinboakad eller med oxfilé....
Igår åt jag på Bishops Arms. De hade till min stora besvikelse ingen julöl. Oseriöst tycker jag.
Men de sålde hamburgare, kingsize. Det innebär 400g. "Den är stor" sa bartendern i nåt slags försök att ta något mindre. Men jag stod på mig. Jag har ju ätit större förut. Och så stor var den faktiskt inte. Dessutom var det faktiskt en dubbelburgare. God var den i alla fall.
Till denna drack jag en Winter Warmer från Young's. En god öl.
Efter det blev det en klassiker, Kwak. Jag var på en annan pub för någon månad sedan, och de hade slutat med Kwak för att glasen stals, och var väldigt dyra att köpa in. På Bishops fick jag nu lämna in kredikortet som pant(!). Jaja, för mig är det ok, så länge jag får dricka Kwak...

Ikväll blev det middag på resturangen/baren/nattklubben i anslutning till hotellet. Ravioli med serranoskinka. Delikat. Även här saknades det julöl. Eller, nej, de hade lättöl i julutförande...
Det fick bli mörk Staropramen. Vad de däremot hade var två CDJ-800 och en battlemixer. Men ingen spelade. Inten ens en mixskiva. Man blev bra sugen på att spela lite loungemusik. Hade lätt frågat om jag fått spela om jag haft skivor med. Nu hade jag inte det. Istället kunde jag sitta och lyssna på ett gäng tjejer i min ålder (+/- några år). Ganska kul får jag säga. Det pratades bland annat om att killar inte vill ha smarta (eller om det kallades intelligenta) tjejer. Tycker mig känna igen resonemanget, eller tankarna. Problemet är väl att alla har så många förutfattade meningar, och gör så många dumma antaganden...
"Assumption is the mother of all fuckups" som det hette i en berömd film.

Antaganden och stöldbegärlig öl



Stöldbegärlig




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0