Vårkänslor och Pyromanporr

Skönt att vara hemma efter många dagars resa. Först Norge två dagar, sedan ner till Malmö 3 dagar... Stressigt på jobbet, och fullbokat schema en månad framöver.
Men man ska inte klaga. Ur ett globalt perspektiv har man det ganska bra, som min far brukar säga.

Värdet har varit bra. I lördags var det riktigt strålande i Malmö. Detta till trots sprang jag 15km på gymmet...
Knäpp? Kanske.
Men jag får skylla på mitt knäproblem. Nu har jag iaf bestämt mig för att köpa nya skor. Misstänkte att det kunde vara en lösning, och fick väl det något bekräftat när jag gick in på Löplabbet.
Jag hade också fått i uppdrag av N. att hitta en brasvideo att ladda ner på internet inför kvällen. Men jag måste ju erkänna att jag är ganska dålig på att ladda ner på internet. Efter en snabb sökning på nätet konstaterade jag att dessa filmer inte betingar det vanliga filmpriset (och tur är väl det med tanke på skådespelarinsatserna). Och då verkar det ju lättare att gå och köpa en.
Sagt och gjort, jag gick ner på stan för att göra slag i saken.
Jag gick in på Kvarn video, efter att ha blivit tipsad och gick fram till kassan och frågade tjejen:
- Hej! Har ni någon pyromanporr?.......Ja, alltså sån där Bras-DVD.
Tjejen i kassan log lite generat, och hajade skämtet. Det visade sig att de hade tre olika titlar. Alla verkade vara kombinerade brasfilmer och akvariefilmer. För jämvikt? Två var slut, men med flinka händer lyckades hon på några sekunder bläddra igenom några hyllmeter med film. Man såg på henne när hon letade att hon hade lite svårt att inte dra på smilbanden när hon tänkte på mitt ordval.

Jag vet inte hur jag kom på det. Det skedde i alla fall strax innan jag gick in i butiken. Jag misstänker att jag hört det på TV. Men en sökning Google ger bara en träff, som inte handlar om Bras-DVD. Är jag först? Ordet är bra i alla fall, och lockar till skratt.
Filmen blev succé under kvällen. 42" plasma. Faktiskt en riktigt bra sak att ha. Annars känns det ju lätt fånigt med denna gigantiska skärm som antingen ska stå svar och tom, alternativt visa TV vilket sabbar vilken fest som helst på nolltid. Ska nog skaffa en själv. (Glömde jag säga att det är ljud till? Brasknaster och akvarieblubb.)
Festen blev lyckad. Födelsedagsbarnet och hans blivande maka hade gjort ett suveränt arbete med tapas osv.

Dagen efter festen blev det en del sova. Lite jobba. Och sedan en avslappnande promenad i Malmös parker. Våren hade väl inte satt igång helt. Men hur ofta tar man sig tid till sådana promenader? Inte som singel iaf.

Idag har jag i alla fall gjort ytterligare lite vår. Dels har jag tagit fram cykeln! Min gamla trotjänare som varit med mig sedan i femte klass! (jag närmar mig 30 för de som inte vet) Den fungerar fortfarande, men är allt annat än attraktiv. Särskilt inte när den stått ute hela vintern. Men med lite 5-56 och en cykelpump blev den farbar. Egentligen skulle man vilja köpa en ny. Men det törs jag inte. En ny cykel lär man sällan få behålla särskilt länge. Och jag har inget vettigt sätt att hålla den inlåst i heller.
Så det lär nog bli ett par år till tillsammans. Börjar ju nästan bli lite sport... :-)

Sedan har jag sprungit första rundan runt Lillsjön. Visserligen bara två varv. Men det var lite kallt i shorts. Och träningsbyxorna har jag ju glömt på Gotland.
Skönt var det i alla fall. Blotta tanken på att man har ett så trevligt stråk så nära, trots att man bor i Stockholm, får en att må bra.

Man har det som sagt ganska bra, i ett globalt perspektiv.

Vårkänslor och Pyromanporr


Pyromanporr?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0