Oskulden bruten

Någon kanske undrar hur det gick i fredags med plattvändandet.
Det undrar jag också. Min erfarenhet säger mig att det man tror sig höra i lurarna när man står och mixar inte alltid stämmer överens med vad man upplevern när man lyssnar genom högtalarna.
Dock avstod jag från att krångla med att spela in mig själv denna gång.
Det kändes som att man hade nog att göra ändå. Och det hade man.

Jag har fått en del nya insikter och idéer. Bland annat ska jag sortera om musiken i min databas och skriva ut på nytt (nej, inte bränna om skivorna(!))

Jag tror i alla fall att det hela var uppskattat. Det sas så. Men å andra sidan, vad ska de säga? :)
Hade det varit askasst hade väl sladden ryckts, eller så hade de väl kastat rutten frukt?
Som kuriosa kan väl nämnas att någon frågade mig om jag var inhyrd. Lite komiskt kändes det som.

Jag blev i alla fall inbjuden att spela på en fest på midsommar! Det känns som ett bra kvitto! Och så har man fått det problemet ur vägen också. Var man ska fira midsommar vill säga.
Nu är i alla fall oskulden bruten. Det är skönt.

Det märks att DJ-prylar är något som attraherar. När man är ute på krogen får man ju inte precis komma i närheten av prylarna, och än mindre pilla på dem. Så var inte fallet här. Jag behövde paus efter att ha spelat mer eller mindre 3-4 timmar i sträck, och då blev det lekstuga till och från som man ibland fick styra upp lite. Ju mer i hatten folk blev, dessto mer tordes de testa. Dock lät det inte bättre för det...
Att DJ:a är svårt koordinationsmässigt. Ett precisionsjobb utan tvekan. Då fungerar det inte att vara berusad. Jag försökte hålla mig lugn på den fronten. Och det är nog klokt, om man ska kunna gå in för sitt DJ:ande.

Jag pratade med några på festen om DJ:andet som hobby, och attraktionen med det. Och vi kunde väl sammanfatta diskussionen med att alla som gillar musik älskar att spela sin favoritmusik för andra. I hopp om att kanske frälsa fler. Det är precis vad en DJ får göra. Det är det som är så kul.
Beroende på vilken musik det sedan är kan ju kicken vara lite olika. Är det dansmusik, och tillfället ges, kanske folk kan ge uttryck för vad de tycker om musiken i sin dans. Det tillfället gavs inte i fredags dock.
Kvällen började i lite mjukare stil med lite lounge och jazzinfluerat. Men efter ett tag blev suget efter lite tydligare beats för starkt, vilket förde mig över till breaks och beats, samt lite house osv..

Jag har länge tänkt avhandla det här med EDM (Elektronisk Dans Musik) för er oinvigda, här på bloggen. Det här får väl bli startskottet.

Nu är helgen till ända, och nästa arbetsvecka börjar imorgon bitti. Tidigt. Åker första tåget som lämnar Stockholm. Helgen har gått fort. Men det har varit kul. På många sätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0