Vissa saker består...

Innan jag startade den här bloggen tidigare ikväll, har jag gått och funderat på saken undermedvetet flera gånger. Funderat på saker som "det där skulle jag vilja/kunna skriva om i min blogg" med någon slags förhoppning om att det ska vara givande på någon mer än mig.

En sådan sak är all bra musik man hör hela tiden, och som man vill frälsa världen med... :-)

Även om jag de senaste två åren snöat in väldigt mycket på elektronisk dansmusik (edm) (Kan inte komma på en enda skiva jag köpt det senaste året som inte angänsar till edm.) så finns mycket annan musik som ligger mig varmt om hjärtat.

Nu ikväll fick jag ett ryck och bestämde för att ta fram något ur det "gamla" artilleriet. Ni som känner mig vet vad jag menar. Tidigare har jag nämligen haft ett lite bredare spektra på skivorna jag köpt.
Dessa har jag fortfarande kvar. Och faktum är att de fortfarande utgör nästan halva min skivsamling.

Ett av (om inte "DET") guldkornet är skivan Jazz Paña av Vince Mendoza och Arif Mardin. Ett impulsköp som visade sig vara en riktig fullträff. Skivbörsen spelade den i högtalarna och jag sa att, den vill jag ha. Det var enda exemplaret. Så de andra kunderna fick lyssna till nåt annat efter att jag gick ut.
Skivan är en blandning med latinamerikansk musik som växer genom skivan till att bli vad jag skulle kalla storbandsjazz. Men med den latinamerikanska rytmen i pulsen. Extremt skönt att lyssna på. Blev till och med sugen på att gå och ta mig lite livsvatten till. Men då bestämde jag mig att skriva detta...
Man måste ju fylla bloggen med lite så här i början... :-)
Och nu känns det mer aktuelllt att krypa till kojs.

Jazz Paña




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0