Murken wellpapp. Vedertagen isolering?

Dagen efter begav jag mig till Gryttjom, trots att hoppsäsongen är över. Nu var det städ- och bygghelg. Anläggningsgruppen och ett fåtal andra tappra själar var på plats. Årets renoveringsprojekt är att renovera "Nedre". En barack som används för sömn huvudsakligen. Den är i allt annat än fräscht skick och misstankar om mögelangrepp finns också, även om jag hört att inspektioner avfärdat att det verkligen är så. Luften är inte kul iaf. Och ser man ventilationen förstår man varför.
Vi rev i alla fall hälften av ytterpanelen. Rena kaffeveden. Och under den satt någon slags isolering som var som wellpapp, men troligen indränkt i något. Svart och med ett lite fuktigt utseende. Ett skämt kändes det som. Själv ägnade jag mig åt att stuva ihop alla våningssängar i ihopfällt skick i så få rum som möjligt. Fyllda till taket och bredden gick det åt två och ett halvt rum. På kvällen var det middag och bastu. Men pga sömnbrist gick jag och la mig ganska tidigt.
Dagen efter rev vi ut mattor och el inomhus. I brist på nytt material blev det till sist en ganska tidig hemfärd på söndagen. Skönt, eftersom det gav lite tid hemma i lägenheten samt tid för träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0