Man får ju skämmas...

Jag erkänner. Jag tittade, lite, på riksspektaklet på TV ikväll. Omröstningen. Mest för att se Gustafsson som dansbands-Roland från Torsk på Tallinn. Detta var dock en stor besvikelse.

När det gäller själva tävlingen kan jag väl säga att jag tror jag tycker rätt låt vann. Och det var lite kul att Tommy Nilsson slutade på noll. Frågan är vad som är värst. Att få en (1) poäng, eller att får noll. Jag är inte helt säker.

När väl tittarrösterna skulle presenteras blev man ju nästan upprörd. Över två miljoner svenskar hade ringt och röstat. Av detta hade fem miljoner (lite drygt) kronor i välgörenhet genererats. Slår man ut det per tittare blir det......inte så mycket... Det är garanterat inte ens i närheten av t.ex. värdet av den pant som alla dryckesbehållare som tömdes under programmets gång var värd. 2:50,- per röstande tittare! Ynkligt. Hur SVT över huvudtaget kan erbjuda ett snålnummer (4kr istället för 10, eller vad det var...) är ett mysterium. Är det för att folk ska ha chans att känna sig duktiga? Uppenbarligen inte så många som tog den....

Som sagt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0