Nätdejtingens många sidor

Sedan en tid tillbaka är jag medlem på en dejtingsajt för att se vad det kan tänkas mynna ut i.
Det är ganska kul faktiskt. Dels finns det väldigt många spännande människor som är singlar. I alla fall verkar det så när man läser presentationer.

Något jag slås av är ett mönster i många presentationer.
Det blir lätt lite klichéartat.

Tillit, ärlighet, seriös, trygg, omtänksamm, charmig, ha humor är uttryck som används i beskrivningen av vad som söks.

Jag har aldrig läst det motsatta till något av ovanstående i en enda presenation.
Tänk er själva:
“Jag söker en opålitlig, oärlig, oseriös, osäker, burdus, ocharmig tråkpotta”
Man kan därför undra om det tjänar något till att skriva ovanstående? Tar man liksom inte det för givet?
Någon, tydligen med dåliga erfarenheter, ville också tydligt göra klart att eventuella intressenter skulle vara helt klara över sin sexuella läggning, och då helst vara heterosexuella män.
Andra betonar att utseende är viktigt. Vissa det motsatta.
Många skriver att de inte vet vad de söker.

Sajten har en lång lista med olika intresseområden som man kan kryssa i.
De med lite bredare och större sikte skriver sina presentationer på engelska i nåt slags försök att kunna marknadsföra sig globalt!
Många kryssar i i stort sett allt som de kan tänka sig att göra. Det blir en del för många, vilket får dem att framstå som extremt hyperaktiva och upptagna.
Många verkar också vara globetrotters. De gillar att resa mycket och söker någon som vill det samma. Huruvida alla dessa verkligen reser så mycket som de antyder är dock osäkert.

Bilden av överaktiva människor är jag inte ensam om att ha uppfattat på siten.

Fungerar det här med online dejting då kanske någon frågar sig? Än så länge vet jag inte. Jag vet bara att jag hittills varit på två dejter med trevliga tjejer i båda fallen, men där det inte blivit någon omedelbar kemisk reaktion. Det är nog viktigt att man inte har för högt ställda förväntningar när man går på dejt. I båda fallen har jag haft en del elektronisk kontakt innan vilket kan vara bra. Men till syven och sist är det magkänslan när man träffas som får avgöra.

Förutsättningarna att hitta den (eller en) rätta borde trots allt vara mycket högre med tanke på all information man får om personen i fråga redan innan man ens tar första kontakten. Det är ju allt annat än man kan säga om panikragg på krogen och så vidare...
Det är hur som helst spännande att läsa allas presentationer. De varierar ganska mycket i upplägg trots allt.

På ämnet dejting hittade jag följande serie i gårdagens SvD:

Webdejt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0