Nya insikter...

Så där ja, nu kan grannarna se in i mitt fina vardagsrum. Och övriga rum också för den delen.
Och framför allt(!) så kan jag se ut! Jag har nämligen putsat fönster på alla håll och kanter. Spegeldörrarna till garderoben fick en övergång också.

Sen har jag betalat räkningar och sorterat papper, "plockat", städat lite till.
Och nu är allt sådär genommysigt rent och snyggt.

Så nu är det bara att högtidligt vänta på den stora ankomsten, som väntas i veckan eller nästa. (Jag pratar om soffan, vilket alla ni som läser bloggen lite då och då känner till.)

En sak som soffans ickeexistens faktiskt bidragit till är att mitt TV-tittande i det närmaste uteblivit. Och det är faktiskt väldigt skönt. Oftast när jag slänger ett öga på TV-tablån i tidningen slås jag av vad mycket dåliga och ointressanta program det sänds. Har utbudet blivit sämre, eller är det bara jag som (blivit det) inbillar mig? Jag har börjat äta i köket, även när jag inte har besök(!). Även frukost. Men det kanske beror på dagstidningen som jag började prenumerera på ungefär samtidigt som renoveringsprojektet startade?
Dessutom är det ju inte så jätteskönt att sitta och äta på en kamelsadel...

Nya insikter...


Kamelsadel (inte min iofs)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0