Tjenare Kungen!

Kände mig tvungen att testa de nya skorna idag. Kom hem lite väl sent från jobbet och näringsintaget var inte på topp. En dryg banan och lite fil ur glas.
Syftet var att se vad ett par nya skor kan göra för en knä som troligen inte är riktigt 100 när man springer på asfalt.
Kosan styrdes mot CG:s residens (där jag vände9, och skillnaden med de nya skorna var tydlig redan från början. Att det höll hela vägen visste jag inte förrän jag stod utanför porten. Men det gjorde det! Hurra! Nu ska här laddas, och till helgen tror jag att jag ska ge mig på de fulla 21.1 kilometrarna.
Tills dess ska jag plugga på lite kring hur pulsklockan fungerar. Man må tycka att vissa prylar har för många knappar. Men när en pryl har många funktioner och en knapp, då blir det lite väl jobbigt...

Det var skönt att komma igång med utomhuslöpningen på hemma plan också. Tajmingen att springa idag var bra. Man har nämligen motorträff på Kärsön, ön före CG:s koja. Och då åker det många häftiga bilar och motorcyklar fram och tillbaka när man springer förbi. Det var aningens kylslaget. Men klockan hade blivit ganska sen och solen var på väg ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0