Käppar i hjulen

Så blev det då av. En halvmara utomhus, på hemma plan.
Jag sprang förbi alla royalistiska turister, träningscyklister och inlinesmarodörer. (De åkte åt andra hållet.)
Vek av vid Drottningholms golfklubb och fick lukta lite på golfgräslukt (en green blir inte som den är helt utan tillsatser...) och se gamla överklasskärringar som gick i en så kallad fyrboll. Alla hade motordrivna golfvagnar som de sköt (eller snarare gasade) framför sig. Om man inte orkar dra en vanlig golfvagn vete sjutton om golf är den bästa motionsformen... Fånigt.
Sen sprang jag förbi Lovö kyrka och fick sedan lukta på landsbygden i form av en kohage.

Armin och Tall Paul fick muntra upp genom hörlurarna.
Löpningen gick ganska bra, sånär som på att jag hade tagit med mig lite för lite vatten för att kunna topprestera. Dessutom drabbades jag av en broöppning vid Kärsön. Där lyfter man inte bron, utan roterar brosegmentet runt en axel. Ganska häftigt att se i alla fall.

När det var 3km kvar började benen vekna. Pumpen och flåset var alltså helt OK. Men benen var utmattade.
Det är alltså nyttigt att springa några gånger innan den riktiga tävligen.

1.55 blev sluttiden ungefär. Då har jag dragit bort tiden för broöppningen och två gånger där jag blev tvungen att undersöka vad som kändes som en sten i skorna. Sträckan var inte exakt heller. (eller i alla fall inte verifierad), så tiden får man ta som en indikation. Nytt personligt. Men det var inte så otippat.

Knäet höll i alla fall, och det var det viktigaste. Kände inte antydan till ont.
Efter löpningen var man måttligt trött. Tog till och med en kort siesta efter maten. :)

Kommentarer
Postat av: J

Snyggt jobbat. Är imponerad av din inställning till löpningen. Hoppas det fortsätter att gå bra (med knät då, först och främst). Själv klarade jag av 41 minuters löpning och känner mig för tillfället ganska stolt över det då min kondition nog aldrig varit sämre...
Lycka till i fortsättningen

2006-05-08 @ 10:12:20
Postat av: Illectric

Tack! Planeringsmässigt ser nästa runda ut att bli milen på fredag kväll. Då för första gången tillsammans med min blivande parhäst på Öresundsbron.
Rent mentalt känns det som att den milen kommer att bli peanuts. Kanske dags för nytt utomhusrekord? :-)

2006-05-08 @ 20:49:16
URL: http://illectric.blogg.se
Postat av: J

Vad ligger rekordet på i dagsläget på milen? Va hade du för medelpuls på halvmaran förresten? Det låter så att i dagsläget med din kondition är det nog inga problem tror jag.
ycka til då!

2006-05-09 @ 15:23:39
Postat av: Illectric

Rekordet på band är typ 44.45 eller om det var 45 blankt. Minns inte.
Utomhus har jag sprungit på 47.30.
Medelpulsen på halvmaran borde ligga på 158-160 typ. Har inte lärt mig exakt allt kring min nya pulsklocka. Men jag läste på och upptäckte att man kan byta visning mellan puls, stopptid och vanlig klocka bara genom att föra klockan nära bröstbandet... Bara en sån sak. Känner man inte till det är det lätt att bli frustrerad när man springer och den vanliga klockan plötligt visas och man inte kan visa pulsen igen utan att starta om... :-)

2006-05-09 @ 22:48:25
URL: http://illectric.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0