Njutningar i vardagen

Det måste inte vara helg för att man ska kunna njuta.
Det har dagen bevisat.
Efter att ha jobbat på annan ort kom jag hem 16.15 idag. När hände det senast?
Man hinner helt plötsligt en hel del.
Satt och chattade J. som förslog ett möte på någon pub. Jag kontrade och bjöd in till ölhävning i min lya med "bättre musik" som främsta argument. Med ett ölsortiment på 15 sorter klarar man sig hyffsat mot många pubar... :-)
J. nappade och infann sig strax före 19. Vi hann gå igenom ett antal öl. Däribland Shepheard's Neame Spring Hop Ale med en säregensmak. Det spontana intrycket var ett milt och runt öl. Vi kände båda en udda bismak, och till slut lyckades jag bestämma det till att vara viol.
Jag fick också tillfälle att prova min 34-åriga Bunnahabhain.
Spontant var det inte någon smaksensation. Inte som Port Ellen från 78.
Jag får låta prova det någon gång till innan jag kommer med ett slutligt utlåtande. Kanske utan den föregående ölen då... :-)

Såhär i efterhand känns det helt overkligt att sitta och njuta av god öl och whisky en vardag, och samtala om diverse ämnen och sedan titta på klockan och konstatera att den bara är barnet...
Vi den tiden jag skriver detta är det allt annat än ovanligt att jag står och lagar mat efter att ha kommit hem från jobb följt av träning...

Fram för mer fritid och njutning i vardagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0