Inte utan anledning...

Det är inte utan anledning som vissa uttryck och ord finns. Som t.ex. "Gräset är grönare på andra sidan".

Man hör till och från folk som längtar bort från vardagen och utslitna rutiner.
För mig är det just nu tvärt om. Jag vill ha lite lugn och ro och inga äventyr eller andra utsvävningar.
Den senaste månaden har varit jobbig. Men nu verkar det som att det kanske är över. Kom hem sent idag från Västerås. Har haft en helg full av aktiviteter. Vissa avslappnande, andra av mer "måste"-karaktär.
Men just nu längtar jag efter en arbetsvecka på hemmaplan.
Börja jobba klockan åtta, och gå hem någon gång mellan fyra och halvfem. Åka och träna varannan dag. Laga mat. Komma i säng i hyffsad tid. Kanske till och med hinna städa och plocka liter?
Och hur mycket har jag inte längtat efter att kunna ta mig tid och bygga lite på mina DJ-drömmar?
Återstår att se hur det blir. Men jag är i alla fall hoppfull. Och trött. Får väl skylla lite på sommartiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0