Det är nåt visst....

...med att åka tåg.
Susa fram, inte helt ljudlöst, men ganska ljudisolerat ändå, genom det grönskande landskapet.
Sitter just nu på X2000 på väg till Halmstad, och min kusin som tar examen. Det var lite segt imorse onekligen, och min kompis J. citat "Det spelar ingen roll hur många timmar man sover. Det är när på dygnet man vaknar som avgör hur trött man är" är åter igen träffsäkert. Strax före sex ringde klockan. Packningen drog ut på tiden, så frukost fick det bli på stationen och på tåget. När jag satt där vid Coffee Cup och drack latte och åt en bagel spanade jag naturligtvis nogrannt in baristan när han gjorde kaffe efter kaffe. Det går snabbt. Och det blir gott. Fan vet om man inte borde skaffa sig ett extraknäck på helgerna och bara stå och göra kaffe några timmar på helgen... :) Jag blir bra sugen. Undrar om man är välkommen. De tror väl att man är psycho om man säger att man vill jobba 3-4 timmar per helg på ren och skär entusiasm...

Tillbaka till tåget. Det är lite spännande med internet på tåget. Fungerar förvånandsvärt bra. Det har jag skrivit förut. Nu sitter jag i förstaklass, eftersom merkostnaden var ungefär 30k för en Just-nu-biljett i första jämfört med andra klass. Och då sitter man bättre, kan använda datorn bättre, får gratis internetanslutning, och gratis kaffe och frukt. En No-Brainer som jenkarna kallar det. Hjärnlöst? Nej, smart!

Har läst en del i min SQL-bok. Jag börjar få grepp om det. Ser mer och mer fram emot installationen senare i veckan. Kommer att bli häftigt.
När man tycker att något på jobbet är häftigt har man nog rätt jobb. Eller? Finns det bättre känslor att ha på jobbet? Vet inte. Vissa känslor vill man väl reservera för fritiden. Men häftigt får gärna inträffa i jobbet. Nu ska jag nog fortsätta läsa, med försommarsverige förbisusande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0