Surt konstaterande och väntan

Måndag 31 juli

Nu hade vi bara några kilometer kvar till Sylarnas station. Max ville ner till vattnet och bada, men jag var ganska angelägen om att åtgärda mina skodonsproblem.
Spontant verkade det inte särskilt positivt. När jag frågade personalen trodde de att de hadde ett par gummistövlar. I källaren. Tjejen gick ner för att kolla och kom tillbaka och meddelade att de var i storlek 41... Suck...
Men några av kollegorna tillfrågades, och en hjälpsam kille trodde starkt på limma med tvåkomponents epoxylim, med den nackdelen att det bör få härda 24 timmar för att sitta optimalt. Sagt och gjort, det var mitt enda alternativ, även om jag själv var väldigt skeptiskt eftersom jag hade svårt att tro att något över huvudtaget skulle kunna fästa i den porösa mellansulan. Men med lite rengöring, torkning såg det helt OK ut. Personalen på Sylarna var hjälpsamma. Och inget ville de ha för besväret.
Som tur var visade det sig att de precis fått en avbokning på ett hundrum. Kanske pga vägraset norr om fjällområdet som gav störningar i trafiken.
Utan kängor, och med ett annalkande regnväder blev resten av dagen inte mycket mer än korta promenader med Max, och så lite bastubad. Pga hög beläggning den kvällen fick vi sällskap av två trevliga göteborgare med en del hundvana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0