Nirvana

Torsdag 3 augusti

Så var dagen kommen, H&A&T skulle anlända framåtkvällen (med kängor till mig!).
Vädret var enastående. Nästan vindstilla, och någonstans mellan 20 och 25 grader varmt.
Inledningsvis inte ett moln på himmelen.
Många tok sikte på Helags topp denna dag, varför det var lite färre människor kring stugorna.
Jag kände inte att det var läge för några längre utflykter, men jag och Max tog ändå en lite utflykt mot dalsänkan som leder upp till Helagsgrytan.

Med tog jag en påse frystorkat, köket och kaffebryggaren. Både av ekonomiska och principiella skäl. Dessutom var faktiskt den norska maten, som jag redan skrivit, riktigt god.
Med en skvätt mockakaffe ur "espressokåsor" märkta STF Helags (köpte dem faktiskt förrförra året!) är dagen gjord.
Max var på lekhumör efter mer än en dags vila, och försökte efter bästa förmåga fixa fram pinnar genom att rycka upp vegetation ur marken varsrötter påminnde om nåt som kan kallas pinnar, om än små.
Och med hans vana att tugga ett par gången på pinnen innan det är dags att kasta igen blev det inte mycket kvar.
Det kunde hända att han stod och blängde rakt ner i backen framför en. Tog man fram luppen kunde man se något som kanske varit en liten pinne en gång i tiden. Denna vill Max att man skulle kasta... Knasboll!
Även stenar var ett alternativ, som jag dock avvisade.

Efter detta lade vi oss raklånga i gräset och njöt av det underbara vädret. Var detta himlen?
Jag försökte också introducera Max för begreppet "softa", vilket gick sådär... Han har ju en del liggande bakom sig så att säga, så han var föga imponerad av fenomenet. Kanske lite förståeligt.

Vid halvsextiden anlände så H&A&T. Det blev dusch, bastu och lite prat över en serverad middag. Tyvärr var de läckraste rätterna slut, så det blev en laxpasta för min del. Men det var gott det med.
Sen spelade vi spel inne på rummet efter kvällspromenaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0