Jojo...

Förra helgen blev det mycket arbete hemma i lägenheten. Målet var tapetsering på söndagen, med hjälp från mor min.
Det hela gick bra, till slut. Det sista fick jag göra själv, för hundens skull, som var på hundhotell.
Jag blev mycket nöjd. Det är som ett nytt rum liksom.
Sista våde blev rekordkorta 9,5mm (just det, millimeter)...

Det uppstod dock en del diskussioner, och smått komiska utrop när saker gick snett.
Jag och min mor tapetserade ett annat rum för ett år sedan, så vi hade lite erfarenhet av den här typen av tapet.
Typen jag syftar på är "Easy Up". En tapet som man sätter upp genom att limma med roller och pensel på väggen, samt sätter kant i kant.
Min mor svor ett par gånger över den. Redan det året yppade hon det klassiska "Easy Up, jojo..."

Eftersom min mor är familjerådgivare undrade jag om inte tapetsering borde vara en stor orsak till skillsmässor. Och faktum är att det inte var långt ifrån verkligheten.
Det är tydligen vanligt att par renoverar, men inte riktigt blir klara, och att det där sista som aldrig blir klart blir ett irritationsmoment. Vanligast är att golvlisterna inte kommer upp.
Så ett tips är alltså: Se till att få dit listerna, om ni vill värna om förhållandet... :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

OKej!

2006-09-01 @ 20:00:33
URL: http://olododo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0