Säng säng säng......

Se på mig jag är trött, jag är slut
Jag är trött, jag är trött, jag är jättetrött, ååh!
Säng, säng, säng
Sova, sova, sova
Säng, säng, säng


Så går texten till en ganska kul låt av Galenskaparna.
Den känns relevant nu.
Har varit ute på turné i veckan. De började tidigt måndag morgon. Uppstigning 04.00. Tåget lämnade stationen 05.20.
Som vanligt sov jag dåligt på natten. Varför är det alltid så!? Kass!!!

Trodde för övrigt att 05.20-tåget var första som lämnade centralen. Men det går ett X2000 till Göteborg 05.06, via Västerås. Men det tar 45 minuter längre tid än det Göteborgståg som går en timmer senare. Så tidsvinsten blir futtiga 15 minuter.

Efter en ganska lång men rolig arbetsdag hos kund i Jönköping begav jag mig till L&E. Släktingar i dryg pensionsålder som jag fått kontakt med på senare år. Avnöjt en underbar middag med allt som hör där till, och satt och pratade fram till drygt elva. Uppstigning kvart över sex.
Jobb igen hos samma kund. Ännu en middag hos L&E.
Denna gång blev det inte riktigt lika sent. Främst pga den ackumulerade sömnbristen och det faktum att uppstigningen morgonen där på var planerad till 04.50... Taxi till centralen och buss till Borås.
(Jönköping är en hopplöst isolerad stad tågmässigt. Man kan tycka att en direkt linje till Göteborg via Borås vore det naturligaste som fanns, men tittar man på kartar ser man ett svart hål spårmässigt).
Swebus Express-buss till Borås. Framme 07.30.
Skulle ställa ut på en lite "mässa" med tillhörande seminarie på ett hotell. Var inte färdig med presentationen, men hade samtidigt som ambition att inte överarbeta det hela. Så få och enkla slides som möjigt. Det blir bäst så. Bäst är jag med en tuschpenna och tuschtavla (eng. Whiteboard).
Det gick bra. Det var ett 30-tal åhörare anmälda, och jag tror att i stort sett alla dök upp. Pratade om framtiden trådlösa nät, IP-telefoni och gästnätverk.
Efter en lång dags arbete var det holabaloo på en resturang med alla som var på dagens tillställning. Som tur är blev det inte så sent. Delvis pga två "trubadurer" (en yrkeskår (om man nu ska kalla det så) som jag fortfarande avskyrr. Står inte ut.)
Väckningen i morse var åter igen vid 5-tiden. Denna gång var det den enda X2000-avgången från Borås till Stockholm som kallade. Hotellet hade ordnat några mackor, eftersom jag missade frukostbuffén.

Väl på tåget upptäckte jag att tågsetet är av något annorlunda snitt. Inredningen är inte alls i linje med övriga renoverade tåg. Jag har inte frågat varför, men får en känsla av att det kanske är ett experimentset. 1-klasskupén har inte de vanliga 1+2-sätena, utan 2+2, precis som i 2-klass Storlarna är lite styvare, men ganska välformade och sköna att sitta i. Längre bort har de riktiga arbetsplatser med skrivbord.
Tågnörd som man nästan är blir man lite nyfiken.

Nu ska det i alla fall bli skönt att komma hem. Hem till sängen...
Men först väntar en halv arbetsdag på kontoret.


Får jag sova lite, får jag sova lite, får jag sova
Så blir jag pigg, blir jag piggepigg, blir jag piggepigg
Piggelin, pigge piggelin, piggelin, nä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0