Det gäller att prioritera!

Att prioritera kan ibland vara bland det svåraste här i livet. Vilka kriterier ska man gå på?
Hur målmedveten är man?

Det är många gånger som folk undviker och/eller missar saker pga felprioriteringar. Eller pga att de inte prioriterar sin tillvaro alls.
Det klassiska exemplet är väl att börja träna. "Jag har inte tid" är ju en klassisk undanflykt.

Det finns många andra exempel. Ofta kan det nog vara att man söker problem/ursäkter istället för att söka lösningar.
"Hur ska jag göra för att kunna träna?" borde ju vara den naturliga frågan att ställa sig, om man vill träna.

Jag är ju, som många av er vet, insnöad på det här med EDM. Bästa tillfället att få uppleva detta på sitt rätta sätt (med bra DJs, och bra och hängiven publik) är att gå på Mondaybars tillställningar.

Namnet Mondaybar kommer av att man började med en klubb på måndagar. Sen har man naturligtvis börjat med andra dagar också.
Vad är poängen med att ha en klubb på en måndag? kan man fråga sig. Det måste ju vara den sämsta dagen på hela veckan. Eller? Fördelarna är många. Dels är det billigare lokaler. Det är billigare DJ:s. Eller som i vissa fall, man kan få dit DJ:s som man inte har råd att ta hit en fredag eller lördag t.ex. (Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: Sverige är ett U-land på EDM-fronten publikmässigt. Besöksunderlaget är begränsat!)
Dessutom kan man filtrera bort Svensson (T. får ursäkta uttrycket, men det är vedertaget) som inte är intresserad av musiken, utan snarare optimerar APK:n....
Kvar blir de som har det genuina intresset, och då blir det så mycket trevligare. Både för besökarna och DJ:n.
På senare tid har arrangörerna bakom Mondaybar även tagit vara på fördelen med unika svenska helgdagar, och passat på att ta in riktigt dyra DJs, till en habil prislapp. Jag tänker på valborg, Kristi Flygare, nationaldagen (numera!) osv. (Visst, alla är inte unika helgdagar, men iaf inte fredag/lördag.)

På sommaren har Mondaybar av tradition klubb varje måndag. Kan man gå dit om man inte har semester och råkar vara i stan? Beror nog på vem man frågar. Mitt svar är: ja, om man vill.
Men sova då? Ska man vara en zombie på jobbet dagen efter?
Nej, inte om planerar lite. Min strategi är ganska enkel: Försök sova ut under helgen före. Sov inte för mycket natten mellan söndag och måndag. 7 timmar fungerar utmärkt. Gå till jobbet tidigt, i syfte att kunna gå hem i skapligt god tid.
Sen försöker man sova några timmar. Går upp och lagar mat. Går på klubb. Stannar inte hela natten (man kan uppleva musiken utan att stanna tiden ut). Och dricker sig inte berusad (ja, man kan faktiskt gå på klubb utan att dricka. Hade jag haft bil hade jag nog gjort det faktiskt. Nu blir det nog en öl iaf, eftersom det är så gott... :).
Jag räknar med att komma hem vid kvart över två. En normal arbetsdag kan jag då sova till sju om jag utnyttjar flexen. Det blir nästan 5 timmar. Med de andra timmarna blir det en klart acceptabel sömnmängd. Inget som håller flera dagar i rad kanske. Men zombie är jag inte. Hur många gånger har man inte sovit 5-6 timmar utan att gå på klubb?

Imorgon har jag extra tur, eftersom jag ska på kundbesök på morgonen, och kunden föreslog klocka 10.
Sova till åtta med andra ord... :)

Det går om man vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0