Besvikelser och uppiggning

Jaha, då var man tillbaka iland, efter ytterligare en klubbkryssning.
Åttonde i ordningen, med Mondaybar. Tyvärr var det väl inte riktigt lika bra som det brukar. Främst eftersom musikinriktningen var en bit från mitt favoritspår, och variationen mellan olika DJ och dansgolv, som annars brukar vara bra, var betydligt mindre denna gång.
Men det var bra drag, och mycket folk.
Bäst var, inte helt otippat, Eddie Halliwell. Som vanligt gav han en strålande show, och kunde med sin tekniska ohämmade spelstil briljera bakom skivspelarna.
I övrigt spelades det mest olika typer av hardstyle, som jag tycker kan bli lite tjatigt och framför allt saknar spänning. Att BPM:en sällan går under 140 gör inte saken bättre.
Misstaget jag kanske gjorde var nog att boka kryssningen innan jag visste vad för musik som skulle spelas. Tidigare kryssningar har det inte varit några problem, eftersom variationen varit bättre. Men jag får även en känsla av att Mondaybars inriktning glidit mer åt det hårda trancehållet, medan min smak utvecklats mer mot techno och breakbeats, med försmak för minimalistiskt.
Så nästa kryssning jag åker på är nog mer researchad från min sida.

När jag kom hem låg i alla fall senaste numret av DJ Magazine bland posten. Dels med ett reportage från kryssen till Tallin i höstas (eller är det inte fortfarande höst förresten?), dels med en mixskiva med en av få DJ:s jag hemskt gärna skulle höra live, som jag ännu inte hört: James Zabiela.
Precis som Eddie Halliwell tillhör han en yngre generation, och de har båda gemensamt att de är tekniska bakom mixerbordet. Zabiela än närmare min smak. Det jag hört hittills av skivan är riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0