En ovanligt vanlig vecka...

Den här veckan ser ut att gå till historien. Inget resande, och inga strikta planer för helgerna.
Har jobbat aningens mer än lagom, men inte överdrivet. Tränat lite. Varit på ett styrelsemöte. Shoppat lite.
Usch, det är ju livsfarligt. Antalet kronor som ryker per minut är nog avsevärt högre än för kvinnor...
Det blev i alla fall en väldigt enkelt men effektivt tidningsställ. Ämnat för min trave med DJ-tidningar. Passade på att köpa en till sån också. Och en påse kaffebönor. En nyckel till gott kaffe är nämligen variation. Och så köpte jag tre bananfodral. Sjukt dyra. Men praktiska. Jag har ett sedan tidigare som gått sönder lite. Men oftast har jag med mig två eller tre bananer för att äta innan träning efter jobbet.
Konstaterar åter igen nöjt att det mesta på TV är skräp. Nöjt framför allt eftersom jag vant mig av med att titta på TV. Ett program som däremot är bra är Världens Modernaste Land, med Fredrik Lindström. Det sändes för övrigt igår när jag var på styrelsemöte. Men internet och internet-TV är faktiskt ganska användbart. Bara att ta med sig och ställa den bärbara datorn på köksbordet, surfa fram till programmet och trycka på play. Så har man TV on-demand. Mitt framför ögonen. Ingen HD-upplösning, men den typen av program ställer inte sådana krav för att fungera.
Återigen faschineras jag av hur väl Fredrik med bisittare lyckas se på oss svenskar från någon slags objektiv synvinkel. Och hur träffsäkert det faktiskt blir. Vi tror mycket om oss själva. Men när man hör Fredrik och kompani kan man bara skratta. Idag (eller igår) var temat "den svenska singeln". Något som berör mig i hög grad. Kul att se.
Förra programmet kallades "hemmets forskningsinstitut". Där vek jag mig av skratt när en inflyttad engelsman (eller var han amerikan?) ger prov på hur sifferfixerade vi svenskar är.
Programmen hittar du på www.svt.se/vml

Shopping man style

Resultatet av 5 minuter effektiv shopping, man style.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0