Uppryckning

Nu blev det sådär igen... Tiden går för fort.
Har hunnit med en hel del sedan sist. Jobbat (vad annars?), haft favorithunden (han vars fuktiga kalla tryne pryder min bloggs förstasida) på besök. Haft middagsbesök av favorithundens matte, tillika min mor, med vännina. Lyckades styra ihop en rätt av vad som fanns förvånandsvärt väl. :-) Jag lyckades även trycka in ett milslopp till i benen. Det andra efter sjukdomsfrånvaron.

Sen bar det av till Jönköping med första tåget som lämnar Stockholm.
På kvällen besökte jag några släktingar där nere. Förstklassigt mottagande med en förtjusande middag. Kändes inte så kul att veta att jag skulle åka hem redan dagen efter. Hade gärna stannat ett tag till.

Igår blev det en relativt skön dag på kontoret. Vi har nu begåvats med en "riktig" espressomaskin. En likadan som jag har hemma. Gaggia Classic. Med samma kvarn och samma bottenplatta. Det hade jag nog inte trott. Men jag är glad att det blev en seriös "satsning". Jag sa en gång till chefen att det bästa med att jobba hemifrån var kaffet, varpå han sa att vi skulle köpa in något till kontoret. Det var ett tag sedan iofs. Men nu har det alltså hänt! Fett!

När jag kom hem blev det ett milslopp till. Skönt i den svenska sommarkvällen. Gick väl hyffsat. Fick ta ut mig rejält, och lyckades även pressa mig bra. Bra att "skrämma" igång pumpen igen...
Efter att ha stretchat duschat och ätit begav jag mig till Bishops i Sumpan där jag stämt träff med T&C. Det är en skön känsla att kunna ta bussen i bara T-shirt till puben, utan att behöva frysa när man ska hem sen. Svensk sommar!

Idag var det tänkt att jag skulle uträtta det mesta och lite till. Städa osv...
Jag har varit och handlat. Och ja, jag har fått upp en gardin i sovrummet. Inte den snyggaste, men det ser bättre ut än innan. Och så har jag dragit elsladd till garderoben, där jag numera har ganska mycket elektriskt. Passade även på att köpa en sladdlös telefon. Även den basen är i garderoben. Blev riktigt nöjd med installationen. Tyvärr har jag inte hunnit så mycket mer dock... Ska väl "plocka" lite mer innan jag går och lägger mig. Resten av städningen får jag ta imorgon. Har ju lite "press" på mig eftersom jag ordnade middagsgäster i fredags. Kan vara bra med lite press ibland.

Imorgon bitti springer jag min andra, och sista halvmara innan loppet, som går nästa lördag. Usch vad tiden går fort....

Uppryckning


En ny kompis på jobbet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0