Damn proper...

Ännu en vecka till ända.
Var nere i sydligaste Sverige två dagar. Besöket blev kortare än planerat, men det var ganska skönt att komma hem tidigare.
Blev påminnd om varför man vill bo i en storstad. Efter en viss tidpunkt är allt stängt... Ju mindre håla, desso tidigare. Höll nästan inte på att få någon mat vid halvnio...

Igår var det så dags för "förnyelsesamtal" i hoppklubben. Lite repetition av repetitionen (BAS-kursen för två veckor sedan) skulle man kunna säga.
Sen hade jag J&J över på middag. Det blev "min" berömda whiskylax. Lika gott som alltid. Sen bar det av på filmfestival. Med tema fallskärmshoppning...
Egentligen är det väl mer en förtäckt fest för fallskärmssverige.... Trevligt att träffa alla hoppkompisar. Filmbiten var lite i tunnaste laget.. Bara sex bidrag. Avsevärt färre än vad det varit tidigare år tydligen.
Men de var ganska häftiga, och framför allt infann sig ett enormt sug efter att hoppa. Blev SÅÅÅ sugen!

När sedan programmet var avslutat blev det disko... En stackars DJ som stod i något avlägset DJ-bås bakom nåt slags galler som fick honom att se ut som en Guantanamo-fånge... Jag rörde mig som planerat vidare.

Det som lockade var Esque, och en spelning med Tom Middleton. En brittisk DJ/producent/etc som höjts till skyarna på ett webforum där jag är ltie aktiv.
Kom dit strax för ett.
Jag skrev för ungefär ett år sedan om upplevelsen med Ralph Lawson på Grodan/Cocktail club. "Proper f*cking house" var rubriken. Det skulle den kunna vara även nu. Tom spelade riktigt snuskigt skön house med en hel del funksmak.
Jag har nog inte dansat så mycket på väldigt länge... Man blev lycklig. Och rejält svettig, utan att trängas med folk, eftersom jag höll mig på vänstersidan om DJ-båset för att kunna glutta på mannen in action... (Spelningen med Nick Warren på Mondo för en massa år sedan är dock ohotad när det gäller dans och svett....)
Stannade tills de stängde, vid tretiden. Då skulle Tom och grabbarna bakokm klubben-i-klubben (Oh!) vidare till Neu, som hade avslutningshelg. Jag åkte hem och kom hem vid fyratiden...
Väckning strax före tio... (Urk!) Tvättstugan väntade. Och det gör den nu också.







Galet bra brittisk DJ!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0