Back on track...

Så var det då dags... Även träningen har fått stå tillbaka på grund av hoppningen (och en del annat). Tankarna på att återuppta träningen har växt starkare de senaste 3-4 veckorna känns det som, men ursäkterna ligger som vanligt nära till hands.

Senaste jag var på gymmet var i april. Ungefär när jag påbörjade det stora blogguppehållet. Jag har tränat lite sedan dess, men då var det löpning i samband med Göteborgsvarvet.
Eftersom konditionen känns väsentligt och i viss mån grundläggande för övrig träning fick det bli fokus på löpning idag.
5km, 13,5km/h. Första gången då jag märkte av att jag blivit äldre sedan sist infann sig. Jag skulle ju nu skriva 29 istället för 28 år. I övrigt känns allt sig likt. Vikten var relativt bevarad. Men muskelmassan har garanterat gått ner lite.
Som väntat blev pulsen avsevärt högre än vanligt. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan jag är tillbaka på lite mer vanliga nivåer. Jag pressade mig denna gång och sprang till slut på 22.15. Pulsen närmade sig min maxpuls som borde ligga vid 190. Drygt kanske. När jag varvade ner fanns känningar som liknade början till kramp...

Men det är skönt att vara igång igen! Det är skönt att få röra på sig. Lyssna på musik och peppa sig själv. Köpte lite ny musik igår som jag lyssnade på.
Vissa låter stod ut lite extra. Vad är det som gör att låt, med bara tre fyra toner kan frambringa den känsla som infann sig på löpbandet idag? Finns det en förklaring till bra musik?

Vi avslutar dagens inlägg med en liten bildgåta. Den har med ett jubileum och en helgdag att göra. Som storleksreferens lade jag en hundralapp i bakgrunden. Vad är detta? Posta era gissningar med kommentarsfunktionen. När tillräckligt många gissningar mottagits publicerar jag facit...

Back on track...


Jubileumskub?



Kommentarer
Postat av: mamma

tror att kuben har med OS attgöra

2007-11-10 @ 14:25:07
Postat av: Illectric

Ja, kuben fick jag från en japansk leverantör som berättar att man detta datum firar jubileum (vilket i ordningen minns jag inte) av OS i Tokyo. Dagen är även
helgdag, till idrottens fördel, i Japan.

Men vad är kuben?

2007-11-11 @ 23:15:05
URL: http://illectric.blogg.se
Postat av: camilla

Äh, det är väl ett vanligt glasunderlägg.. eller hur!? =)

2007-11-21 @ 23:18:27
URL: http://cdn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0