Fler nya vanor...

...eller, ja, kanske inte vana riktigt än. Första gången idag...
Upptäckte att jag kan åka buss hela vägen direkt till gymmet i Kista, och därifrån åka en buss direkt till jobbet. Inga fler byten. Och ungefär samma restid. I teorin iaf. Tyvärr hittade jag inte bussen från gymmet. Trodde jag visste var den skulle gå. Men när jag letade såg jag varken buss eller busskylt. Kan ha varit sen. Men enligt min någorlunda exakta klocka var jag två minuter tidig. Ett tag tänkte jag att jaha, då har jag missat den bussen. Då får jag ta nästa om en halvtimme (de går glest, ingen stor linje). Men så kom jag på att jag vet ju fortfarande inte varifrån bussen går... Suck. Det fick bli till att ringa kollegan som bor några hundra meter bort (några dagar till) och haffa honom innan han hann åka till kontoret.
När jag sedan kollade med SL (både på webben och telefon) visade det sig att jag var på rätt ställe. Jag får göra ett nytt försök helt enkelt.

Genom att åka buss hemifrån vid 6 är jag på gymmet och kan hänga på låset 6.30. Sedan kan jag träna i 45-50 minuter och duscha, och ändå vara på jobbet 08.15. Det är nog tidigare än genomsnittet. (Rekordtid för ankomst är dock 6.00. Måste bara nämna det...) Det innebär att man helt plötsligt frigjort 90 minuter eller så på kvällen. Plus att man sparat in en duschning på morgonen.
Sen kan det ju vara en bra morot för att gå och lägga sig i tid på kvällen. Annars är man inge vaker när man står där på löpbandet med en spegel framför sig på två meters håll... Påsar under ögonen blir extra påtagliga när man skuttar fram på löpbandet kan jag informera om. För den som undrade.

Enda problemet var nog kylan och mörkret i morse. I sommar blir det piece of cake...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0