Inget väcker så vackra minnen....

Är hemma och sjuk idag. Tjock i halsen. Det är nåt med min hals. Det är alltid den som drabbas när jag blir sjuk. Så har det varit i typ mer än tio år....
Vad gör man då när man är sjuk? Ja, sover så gott man kan. Men det funkar ju inte hela dagen.
I övrigt har ju lite saker "att göra", men det mesta är ju "klart" i väntan på den stora ankomsten....
Jag har lyssnat lite på musik. Plockat fram lite gamla "godingar" ur skivsamlingen. Skivor man gillar, men inte lyssnat på på länge för att man varit så insnöad. Det väcker minnen och associationer.
Har lyssnat på Michael Nyman, Paul McCartney, Tom Petty, Donald Fagen och nu Dave Matthews Band. Sen blir det nog lite Samla Mammas Manna.

Jag har också gått igenom en massa fotografier. Både foton man snudd på vill glömma, och bilder man vill krypa in i direkt... Inget väcker minnen som fotografier. På senare år har det mest blivit bilder från diverse fjällvandringar, vilket gjort att de flesta av bilderna jag har i min profil på dejtingsajten är på samma tema. Orakad eller med "semesterskägg".
I somras fick jag ihop till ett hyffsat helskägg innan det blev dags för kryssning och bröllop. Det tog ett tag att få bort med skäggtrimmer och hyvel. Jag provade till och med på hur det är att ha skepparkrans i några minuter... Det kändes Spexigt (för att använda ett uttryck från kusin K.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0