Bissy bissy...

Det är väl typ enda ursäkten för att jag inte skrivit på ett tag här i bloggen. Har tänkt flera gånger, men inte kommit till skott. Inte haft tid. Det har varit en hel del resande.
Började med att gå upp sex en söndagmorgon för att åka till Jönköping och hjälpa en kund i nöd. Det gick som tur är bra. Sen har det varit full fräs på jobbet. Och att göra-listan bara växer. Schemat är dessutom fullbokat fram till jul också. Det är aldrig bra, eftersom det alltid dyker upp något akut på vägen...

Förra helgen tog jag mig till Västerås för att vila upp mig lite. Men det blev lite jobb även då. Folk som behöver hjälp med det digitala.
Den här veckan har gått i flygets tecken. Flög till Luleå i tisdags. Hyrbil till Piteå. Höll kurs till sju på kvällen, hyrbil tillbaka. Flyg tillbaka. Hemma strax efter elva. Upp nästa morgon. Flyg till Umeå. Arbete där hela dagen. Flyg hem igen.
Varför detta? kanske man kan undra. Faktum är att det blir billigare. Och så slipper jag köra de mil det ändå är mellan Piteå och Umeå. I efterhand har jag dessutom fått höra att det var omöjligt att få rum i Umeå den kvällen. Men framför allt så slapp jag ha bagage och checka in. Och det är ingen liten nackdel i dessa tider med vätskeförbud osv.

I förrgår var det så dags för första stora konferensen med våra norska kollegor. Vi möttes halvvägs, och sammanstrålade i Karlstad. Mycket givande. Tyvärr blev det lite mycket dricka under kvällen. Och med kraftigt begränsad sömn var det inte den lilla träkepsen som satt på morgonen efter där konfererandet skulle fortsätta vid niotiden. Och när man summerar vad man hällt i sig under kvällen så krävs det ingen Einstein för att räkna ut resultatet. I bilen på vägen hem blev det bara sova med öronproppar och ögonlapp. Sen lyckades jag sova bort resten av dagen också när jag kom hem.
Men i morse vaknade jag pigg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0