Tungt avslut

Dagen efter comebacken började tungt... Ställde mig och skulle diska mina fina ölglas och champagneglas.
Lyckades paja två ölglas. För två veckor sedan pajade jag mitt absoluta favoritölglas... Tungt.

Resten av dagen hade jag vigt åt skatteverket, eller deklaration för att vara mer konkret.
Självklart gick jag och sköt på det hela. Sprättade väl inte plastfickan förrän halv sex, och fick då en mindre chock då jag insåg att jag var tvungen att fylla i fler paper än vanligt på grund av någon ofrivillig aktieförsäljning (inlösen)... Till slut var klockan nio, och jag cyklade iväg för att lämna in.

Man undrar lite varför man ska behöva deklarera över huvudtaget. De borde väl kunna ha järnkoll på alla affärer man gör, och automatiskt räkna ut vilket upplägg som är fördelaktigast inom lagens gränser? Typ. På nåt sätt. Eller nåt sånt...

Skönt att det är klart nu i alla fall. Precis som det är varje år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0