Tandhygienistinvasion och fallskärmscert

Ja, då sitter man här, mitt i ett enda långt resande. Har varit två dagar i Piteå. Strålande väder. Svettigt till och med stundvis.
Samtiigt kunde man från flygplanet se att isen ligger kvar på havet… Naturen är märklig, men skön.

Flyget hem var invaderat med tandhygienister. Det hade jag gissat på från början, då alla sprang omkring som yra höns vid incheckningen (ingen överdrift!) med turkosa nylånväskor sponsrade av något medel mot munntorrhet. (Märklig, men säkert jobbig, åkomma) Tankarna gick genast till min kusin, som är tandhygienist. Hon var inte med (vad jag kunde se iaf). Men nu vet jag hur hon väntas bli! Haha!

På vägen hem bestämde man sig för att landa söder ifrån på Arlanda. Och då gör man inte någon U-sväng i höjd med Upplands Väsby. Nej, då åker de hela vägen till Stockholm, så att man fick en fin översikt över ett vårigt Stockholm, med allt från Globen, Söder, Stadshuset osv som utsikt. Kort därefter siktades mitt hem. Hur retligt är det? Man kanske skulle ha tagit det där fallskärmscertet…

Jag fick även ett fågelperspektiv (live!) på min ”halvmararunda” som jag sprang i söndags. Lite kul.
Nu (21.00) sitter jag på flygbussen på väg hem. Ska nog koja ganska direkt efter att jag lagt ut detta.
Imorgon går flygbussen 05.38 igen till Arlanda. Den gången bär det av till Oslo och sedan Kristiansand i Norge. Bara över dagen som tur är. Så jag slipper checka in bagage. Det är skönt.
Sen blir det två dagar på hemma plan, som tur är. Och på lördag är det den stora dagen! Kryssning på Östersjön. Några RIKTIGT bra DJ:s. Allt ifrån Sundsvall till Tyskland, England och Holland.
Hemkomst söndag kväll. Törs jag nämna att jag troligen åker till Skåne med 05.20-tåget på måndag morgon? Nej troligen inte.

Satte nyss på iPoden. Den har lustigt nog inte varit igång sedan jag sluta springa i söndags. Jag fascineras lite hur man uppskattar olika musik vid olika tillfällen. Breakbeats har på senaste tiden kännts som det roligaste att lyssna på. Men nu lyssnar jag på Hernan Cattaneo från Argentina. Progressiv house. Det är på något sätt väldigt skön resemusik.Sköna ljudmattor med ovanpåliggande rythmer, med utrymme för lite mystik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0